
(„Un délicieux voyage à travers la France: un goût qui rassemble“).
Balandžio 14 dieną technologijų kabinete vyko integruota prancūzų kalbos ir technologijų pamoka „Skani kelionė po Prancūziją: skonis, kuris suartina“ („Un délicieux voyage à travers la France: un goût qui rassemble“).
Pamokoje dalyvavo 8a klasės mokiniai, kurie leidosi į kulinarinę kelionę po Prancūziją – kepė blynus pagal prancūziškus receptus. Viena grupė pasirinko tradicinius ingredientus, o kita – vegetarišką, augalinei mitybai pritaikytą versiją, be pieno, kiaušinių ir sviesto.
Procesui vadovavo prancūzų kalbos mokytoja, stažuotoja iš Prancūzijos, Mathilde Lepetit, kartu su mokytoja Irena Eirošiene bei technologijų mokytoja Evalda Enzinaite.
Abi grupės pagamino išties gardžius blynus – kiekvienas kąsnis priminė prancūzišką virtuvės žavesį. Susėdę prie bendro stalo ne tik pasimėgavome patiekalais ir šiltu bendravimu, bet ir pajutome tikrą prancūziško skonio dvasią, linkėdami vieni kitiems „Bon appétit“!

STEAM diena
Įgyvendinant Erasmus+ projektą ,,Inovatyvių technologijų pasaulis: STEAM mokykla“ 2c kl. mokiniai turėjo aktyvią, šurmulingą, kupiną praktinių žinių ir gebėjimų ugdymo STEAM dieną. Pirmoji užduotis - paruošti klasę darbui grupėmis (TE). Vaikai kūrė savo patogią darbo grupėje vietą tardamiesi, stebėdami kitus, prašydami pagalbos ir tobulindami. Taip kūrė tarsi savo šalis (S). Antroji užduotis - prisiminti, kaip sudaryta Sveikos mitybos piramidė (S) ir sudaryti jos plakatą(TE) naudojant maisto prekių parduotuvių žurnaliukus (A). Taip įtvirtino savo žinias, ką ir kiek reikia valgyti, kad būtum sveikas. Sudarė savo galimą dienos meniu (A) Trečioji užduotis - sužinoti, "Kiek sveria mano kuprinė?".

Mokymai Prancūzijoje
Kovo 24-29 d. progimanzijos pradinių klasių mokytoja Indrė Masaitienė ir anglų k. mokytoja Jovita Stragockienė dalyvavo Erasmus+ mokytojų tobulinimosi kursuose „From STEM to STEAM Education: a New Learning Approach“ („Nuo STEM iki STEAM: naujas požiūris“), vykusiuose Prancūzijoje, Nicoje. Pagrindinis mokymų tikslas – tobulinti mokytojų kompetencijas STEAM mokslų integravimo srityje. STEAM ugdymas yra vienas iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, integruojantis gamtos mokslus, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, siejant jas su realiu pasauliu, formuojantis mokinių kritinį mąstymą, kūrybiškumą, problemų sprendimo gebėjimus bei skatinantis bendradarbiauti. Mokymų metu dalyviai susipažino naudojant 3P metodą (Pagalvok- Pasidalink poroje-Pasidalink su klase), įsitraukė į organizuotas STEAM veiklas, naudojant Karuselės metodą, ieškojo STEAM pavyzdžių aplinkoje, mokėsi kurti elektronines knygas bei planavo, kaip įgytas žinias panaudos savo pamokose.

„Land and Climate“.
Įgyvendinant Erasmus+ projektą ,,Inovatyvių technologijų pasaulis: STEAM mokykla“ 4b klasės mokiniai įsitraukė į projektinę veiklą „Land and Climate“. Dirbdami porose, rinkosi šalis, domėjosi jų klimatu ir ekosistema. Atlikę išsamias paieškas, pildė lenteles, piešė valstybės vėliavas ir įžimias vietas, diskutavo apie klimato ypatumus ir gamtos išteklius. Aptarė, kur daugiausiai lyja, o kur vyrauja sausra, taip pat kokie yra pagrindiniai klimato pokyčiai tose šalyse. Dalijosi įdomiais faktais apie augaliją ir gyvūniją. Šis projektas padėjo mokiniams geriau suprasti pasaulio įvairovę ir svarbą saugoti gamtą.

Mokymai Tenerifėje
-Kas jums yra klasė?
-Mums tai vieta, kur mokiniai ir mokytojai vieni kitus palaiko, kartu kuria saugią ir palanką mokymosi aplinką, todėl „Smeltės“ progimnazijos mokytojai nenustoja tobulėti, semtis žinių, jas taikyti ir jomis dalintis. Pradinių klasių mokytoja E. Gužauskienė ir technologijų mokytoja E. Enzinaitė pagal Erasmus + projektą 2022-1-LT01-KA122-SCH-000078444 dalyvavo kursuose „Efektyvus klasės valdymas“, kurie vyko Tenerifėje nuo 2023-10-15 iki 2023-10-21. Kursuose buvo nagrinėjamos tokios temos: intelekto mokymosi bendradarbiaujant technikos, bendravimas, konfliktų valdymas. Siekiant kuo geriau įsisavinti informaciją, buvo dirbama grupėse, aiškintasi, kokie santykiai yra tvirti ir kaip juos stiprinti, akcentuota pagarba įvairovei, emocinio ir fizinio saugumo užtikrinimas klasėje. Kursų dalyviai sužinojo apie socialinį emocinį ugdymą – emocijų supratimą ir valdymą. Šis įgūdis yra labai svarbus skatinant priimtinesnę ir palankesnę ugdymo(si) aplinką. Kursuose išbandyti šie nauji metodai: „Pašalietis“, „Apversta klasė“, patobulinti įgūdžiai kuriant skaitmeninį turinį pamokoms.

Veiklų stebėjimas Turkijoje, Daricoje.
Šių metų gegužės mėn. 7–13 dienomis „Smeltės“progimnazijos pradinių klasių mokytoja E. Gužauskienė, technologijų mokytoja E. Enzinaitė, geografijos mokytoja I. Kaušienė, matematikos mokytoja A. Ramonaitė ir pavaduotoja ugdymui J. Padriezienė pagal Erasmus + projektą „Informacinės komunikacinės technologijos- šiuolaikiškam, smagiam ir kūrybingam mokymui(si), projekto nr. 2022-1-LT01-KA122-SCH-000078444 vyko į Turkiją, Daricos miestą „Sehit turkmen tekin anadolu imam hatip lisesi“ mokyklą.

Vizitas Bodrume
Šių metų balandžio mėn. 1–8 dienomis mūsų progimnazijos mokytojos Jovita Stragockienė, Indrė Masaitienė, Liana Montvilienė, Regina Bertašienė pagal Erasmus+ programą vyko į Turkijos miestą Bodrumą. Vizito tikslai buvo susipažinti su Turkijos švietimo sistema, stebėti, kokios skaitmeninės programos ir kaip naudojamos pamokose, pažinti regiono istoriją bei tradicijas, pristatyti savo šalį ir progimnaziją. Išvykos metu vykdytos įvairios veiklos: trijų skirtingo tipo mokyklų lankymas, bendravimas su mokytojais ir mokiniais, skirtingų amžiaus tarpsnių mokinių pamokų stebėjimas, susipažinimas su IT taikymo galimybėmis įvairių dalykų pamokose. Kartu su partneriais mūsų komanda buvo pakviesta į Bodrumo miesto švietimo direktoriatą, lankėsi

Veiklų stebėjimas Rumunijoje
Vasario 11 - 17d. grupė mokytojų: Irena Eirošienė, Rūta Grybaitė, Rima Lankelienė, Vestina Nemčiauskienė lankėsi Rumunijoje, Galati mieste. Susitikome su projekto partneriais iš Colegiul National „Alexandru Ioan Cuza“ mokyklos. Vizito metu buvo stebėta 10 pamokų, susipažinta su Rumunijos švietimo sistema, aplankytos miesto kultūros ir viešosios įstaigos: kultūros centras, vaikų dienos centras, unikalus vaikų globos centras prie maldos namų, miesto biblioteka, prancūzų kalbos biblioteka, miesto istorijos muziejus, muzikinis teatras.

Mokymai Italijoje
Vasario 12-18 dienomis mūsų progimnazijos psichologė Erika Kuizinienė ir anglų k. mokytoja Jovita Stragockienė įgūdžius bei kompetencijas tobulino Erasmus Learning Academy kursuose ,,Specialieji poreikiai ir įtraukus švietimas. Italijos patirtis įveikiant segregaciją“, kurie vyko Italijoje, Palermo mieste. Italija yra viena iš Europos šalių, kurioje nėra specialiųjų mokyklų ir net 99 % mokinių mokosi bendrojo ugdymo mokyklose. Intensyvūs mokymai, kuriuose dalyvavo 15 mokytojų iš Prancūzijos, Vokietijos, Serbijos, Slovėnijos bei Lenkijos, buvo derinami su įspūdinga kultūrine programa. Visi dalyviai buvo paruošę trumpą savo mokyklos pristatymą bei papasakojo, kaip jų šalyse į ugdymo veiklą įtraukiami mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių.