Klaipėdos „Smeltės” progimnazija smeltesm@gmail.com Tel. (8-46) 345832

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.

Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.

Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur

(iš jų Klaipėdos miesto savivaldybei – 12 563 953,81 Eur)

Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

2026-04-17 Skaityti plačiau

Pilotinio projekto veiklų ir rezultatų pristatymas

Birželio 12 d. progimnazijoje vyko pilotinio projekto „Pagalba SUP mokiniams, autizmo spektro sutrikimų turintiems mokiniams, siekiant individualios ugdymo sėkmės“ veiklų įgyvendinimo pristatymas ir aptarimas. Projekto metu buvo įgyvendintos šios veiklos:

DIR modelio ekspertės Paulinos Kuraitienės mokymai „Dažniausiai pasitaikantys mokymosi sutrikimai. Atpažinimas ir pagalbos galimybės“;


2025-06-16 Skaityti plačiau

Nuo tradicinių riestainių kepimo iki pažinties su laivų statyba

Tūkstančio mokyklų programa – tai galimybė mokiniams pažinti pasaulį plačiau, nei leidžia mokyklos suolas. Įvairios edukacijos, išvykos bei integruotos pamokos už mokyklos ribų papildė ugdymo turinį ir paliko neišdildomų įspūdžių tiek mokiniams, tiek mokytojams.

Atvėrė duris

Prieš metus suburta komanda – mokytojai, socialiniai pedagogai, mokinių padėjėjai ir karjeros specialistai iš „Aitvaro“, „Žaliakalnio“ gimnazijų bei „Smeltės“, Liudviko Stulpino, „Saulėtekio“ ir „Santarvės“ progimnazijų – įgyvendino ilgalaikį TŪM projektą „SUP turinčių mokinių profesinio orientavimo ir ugdymo karjerai veiklų programos parengimas ir vykdymas“. Prie projekto prisidėjo įmonės, organizacijos, profesinio mokymo įstaigos ir muziejai, plačiai atvėrę duris mūsų mokiniams.


2025-06-02 Skaityti plačiau

,,Nepamiršk, kas esi"

Gegužės 7 dieną lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Renata Žiliūtė važiavo į išvyką su edukacijomis ,,Nepamiršk, kas esi" į I. Simonaitytės muziejų Priekulėje pagal  TŪM V.13 veiklą ,,Įtraukiosios skaitymo, rašymo ir diskutavimo įvairių dalykų pamokose programos vykdymas". Buvo įdomus pusdienis, kurio metu pažinta Ieva Simonaitytė ne tik literatūrinėje šviesoje, bet ir kasdienio gyvenimo akimirkose.

2025-05-12 Skaityti plačiau

5 dienų įtraukiojo ugdymo stažuotė Suomijoje "Inovatyvios įtraukiojo ugdymo(si) aplinkos kūrimas, SUP mokinių sportinės ir fizinio aktyvumo veiklos, elgesio ir emocijų sutrikimų turinčių vaikų ugdymo ypatumai, mokymosi barjerų šalinimas ir mokytojų kompetencijų dirbti su įvairiais mokiniais stiprinimas“

Penkių dienų įtraukiojo ugdymo stažuotė Suomijoje, pavadinta „Inovatyvios įtraukiojo ugdymo(si) aplinkos kūrimas, SUP mokinių sportinės ir fizinio aktyvumo veiklos, elgesio ir emocijų sutrikimų turinčių vaikų ugdymo ypatumai, mokymosi barjerų šalinimas ir mokytojų kompetencijų dirbti su įvairiais mokiniais stiprinimas“, suteikė unikalią galimybę keturioms „Smeltės“ progimnazijos pedagogėms – anglų kalbos mokytojoms E. Gužauskienei ir I.Piekienei, biologijos mokytojai R. Grigaitienei ir technologijų mokytojai E. Enzinaitei – pasinerti į šiuolaikinio švietimo pasaulį, kuris derina ne tik inovatyvias mokymo metodikas, bet ir meninių bei technologinių sprendimų pritaikymą mokymosi procese.


2025-04-02 Skaityti plačiau

„Miestas"

Sausio 15 dieną 8b ir 8c klasės mokiniai dalyvavo neįprastoje pamokoje-žaidime ,,Miestas". Jos metu vaikai mokėsi diskutuoti, komunikuoti, argumentuotai išsakyti savo nuomonę. Ši pamoka yra dalis ilgalaikės TŪM veiklos 13. ,, Įtraukiosios skaitymo, rašymo ir diskutavimo įvairių dalykų pamokose programos vykdymas". Šią pamoką mokiniams vedė Dana Lukauskienė, karjeros specialistė, ir Renata Žiliūtė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė.

2025-01-28 Skaityti plačiau

Mokymai apie ugdymosi sunkumus

Progimnazijoje, siekiant stiprinti įvairių ugdymosi poreikių turinčių mokinių įtrauktį, įgyvendinamos Tūkstantmečio mokyklų programos (toliau TŪM) pilotinio projekto „Pagalba SUP mokiniams, autizmo spektro sutrikimų turintiems mokiniams, siekiant individualios ugdymo sėkmės“ veiklos. Gruodžio 3 ir 4 dienomis vyko viena iš pilotinio projekto veiklų – lektorės Paulinos Kuraitienės mokymai „Dažniausiai pasitaikantys mokymosi sutrikimai. Atpažinimas ir pagalbos galimybės“. Mokymų metu progimnazijos bendruomenė ir TŪM programoje dalyvaujančių mokyklų komandos įgijo naudingų žinių apie neuroskirtingų vaikų ugdymą: jiems kylančių sunkumų atpažinimą ir jų poreikių atliepimą ugdymo procese.

 


 

 

2024-12-09 Skaityti plačiau

„Atnaujinto ugdymo turinio įgyvendinimas SUP mokiniams“

TŪM projektas siūlo įvairias patirties gavimo galimybes tiek užsienyje, tiek Lietuvoje. Lapkričio 12-13 dienomis vyko stažuotė, kurioje dalyvavo apie 80 pedagogų. Stažuotės tema – „Atnaujinto ugdymo turinio įgyvendinimas SUP mokiniams“. Pedagogai aplankė 14 Klaipėdos regiono įstaigų, kur susipažino su metodinėmis priemonėmis ir inovacijomis, naudojamomis dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) vaikais. Daugiausiai dėmesio sulaukė netradiciniai įrankiai ir metodikos, tokios kaip „Diktantas kitaip“ ir „Žinių reportažas“. Po vizito dalyviai pasidalijo įspūdžiais, o programa buvo finansuojama #NextGenerationEU lėšomis.


2024-12-09 Skaityti plačiau

„Kaip vaiko kultūrinė patirtis gali prisidėti prie jo individualios pažangos“

Lapkričio 13 d. laive-muziejuje M52 „Sūduvis“ vykusiame seminare „Kaip vaiko kultūrinė patirtis gali prisidėti prie jo individualios pažangos“ TŪM mokyklų mokytojai gilino žinias apie kultūrinės patirties svarbą ugdyme. Edukacijos metu analizavo, kaip jūrinės valstybės kontekstas ir unikalios istorijos pažinimas gali skatinti mokinių kūrybiškumą, savimonę bei individualią pažangą. Mokytojai dalyvavo praktinėse veiklose, diskusijose ir išgirdo ekspertų įžvalgas, kaip įtraukti kultūrinį paveldą į ugdymo procesą, formuojant prasmingas patirtis vaikams.


2024-11-25 Skaityti plačiau

Sportinės ir fizinio aktyvumo veiklų ypatumai ir svarba įtraukiajam ugdymui

2024 m. gegužės 15 d. prasidėjo Tūkstantmečio mokyklų programos mokymai „Sportinės ir fizinio aktyvumo veiklų ypatumai ir svarba įtraukiajam ugdymui“, kurie vyko Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Tęstinių studijų centre. Mokymuose dalyvavo Klaipėdos „Aitvaro“ gimnazijos, „Saulėtekio“, Liudviko Stulpino ir mūsų progimnazijos pedagogai.


2024-11-16 Skaityti plačiau

Ką išmoksi, ant pečių nenešiosi. (Liaudies išmintis)