
Vizualinio mąstymo strategijos
Gegužės
mėn. 13,15, 20,22, 27,29 dienomis progimnazijoje vyko mokymai „VMS (Vizualinio
mąstymo strategijos).Mokymai: teorija ir praktika“, kuriuos vedė direktoriaus
pavaduotoja ugdymui Dalė Bukevičienė
Mokymų anotacija
Vizualinio mąstymo strategija – tai metodas, kuris leidžia į visus mokomuosius dalykus žvelgti be išankstinių įsitikinimų ir nusistatymų.
Vizualinio mąstymo strategija ugdo svarbius XXI a. ugdytinių gebėjimus:
· išsakyti savo įžvalgas,
· pagrįsti savo komentarus įrodymais,
· interpretuoti ir diskutuoti grupėje,
· įgalina savarankiškai stebėti sukurtus pačių mokinių ar menininkų kūrinius.
Šis metodas skirtas visų klasių įvairių gebėjimų mokiniams. Veiklos grindžiamos atviru pedagogo ir ugdytinių dialogu, kuriame vyrauja universali klausimų sistema, skatinanti stebėti ir apibūdinti, interpretuoti, remiantis argumentais, nuosekliai samprotauti.
Mokymų aktualumas
Taikant šį metodą ugdytiniai
drąsinami dalintis savo matymu, suvokimu ir interpretacija, metodas kuria
sąlygas diskusijai, kad būtų išsakytos skirtingos nuomonės bei pateikiami
argumentai.
Mokytojas yra fasilitatorius, o ne informacijos teikėjas.
Svarbiausias
VMS principas – mėgautis gyvu ir argumentuotu pokalbiu, nes jame auga visi: ir
mokinai, ir mokytojai.
Mokymuose daug dėmesio skirta pa(si)ruošimui
bei praktinių žinių įgijimui, gebėjimui gautas žinias nuosekliai taikyti ugdymo
procese, jungti skirtingus (mokomuosius ir ne tik) dalykus bei gebėti sudominti
mokinius, pasitelkiant žinias apie meną ir jungiant jas su mokomaisiais
bendrojo lavinimo dalykais.
Daug dėmesio buvo skirta tekstų skaitymo strategijoms, naudojant VMS. Supažindinta, praktiškai išbandytos strategijos „Klausimų namelis“, 6 K strategija, „Atrask žodį“, „Spalvų ir vaizdų kalba“. Pavaduotoja akcentavo bendradarbiavimo metodo privalumus, diferencijuojant ir individualizuojant ugdymo turinį. Ugdomi bedradarbiavimo gebėjimai padeda bendrauti, skatina gerbti kitus ir jų indėlį, kurti ir reikšti idėjas bei mažinti konfliktų galimybę.
VMS metodo veiksmingumas
VMS yra efektyvus mokymo metodas, nes:
· Meno kūriniai arba kiti vaizdai naudojami tam, kad sudomintų ir suintriguotų mokinius, kad kiltų smalsumą žadinančių galvosūkių;
· Ugdo ir stiprina mokinių gebėjimą dekoduoti sudėtingą ir įvairią vaizdinę medžiagą bei suteikia pasitikėjimo tai padaryti savarankiškai;
· Įtraukia visus besimokančiuosius, nepriklausomai nuo jų mokymosi lygio, ir padeda jiems visapusiškai dalyvauti diskusijoje, kurioje visų nuomonės priimamos pagarbiai;
· Yra lengvai įsisavinamas – mokiniai diskusijoje atskleidžia jau turimas savo stiprybes, domėjimosi sritis ir patirtį, o tai padeda sužadinti ir išlaikyti jų motyvaciją bei smalsumą;
· VMS paremtoje diskusijoje išmoktus žodinius argumentavimo įgūdžius ir strategijas lengva perkelti į kitas mokymosi disciplinas bei sritis.
Mokytoja Giedrė Juodeškienė