Klaipėdos „Smeltės” progimnazija smeltesm@gmail.com Tel. (8-46) 345832

Klaipėdos ,,Smeltės“ progimnazijos patirtinė diena (2022-06-17) ,,Mano miestas Klaipėda: kultūrinė Klaipėda“

5 klasės

Šiandien penktokai pasinėrė į stebuklų, pasakų, legendų pasaulį. Jie lankėsi Klaipėdos pilies muziejuje. Padedant gidui, tyrinėjo Klaipėdos miesto įkūrimo istoriją ir raidą. Ekspozicijoje surado ir užrašė Klaipėdos miesto legendas apie ,,Juodąjį vaiduoklį“ bei ,,Sūrį“. Naudodamiesi žemėlapiu Danės upės pakrantėje surado ,,Juodojo vaiduoklio“skulptūrą ir kūrybiškai suvaidino legendos pasakojimą.

6 klasės

Saulutei besišypsant, 6-tų klasių mokiniai žaidė, tyrinėjo, ieškojo tikrų lobių Klaipėdos senamiesčio gatvelėse. Kol 6a ir 6c klasės mokiniai lankėsi Ievos Simonaitytės bibliotekoje, dalyvavo edukaciniame užsiėmime, rinko informaciją apie žymius Klaipėdos krašto menininkus, mieste ieškojo žymių žmonių bareljefų, atminimų lentų ir skulptūrų, dalyvavo Anikės aikštėje vykusiame Žvejų kultūros rūmų 40-mečio šventiniame koncerte - 6b klasės mokiniai lankėsi Klaipėdos pilies muziejuje ir dalyvavo edukacinėje programoje „Viduramžių pramogos ir žaidimai“. Mokiniai susipažino su to meto laisvalaikio leidimo formomis, išmėgino taiklumą šaudydami arbaletu, žaidė individualius ir komandinius žaidimus, kurie suteikė daug teigiamų emocijų. Tuo metu 6g klasės mokiniai aplankė Kalvystės muziejų, susipažino su ekspozicija, pasigamino juvelyrinių dirbinių, savo rankomis prikeldami istoriją bei kultūrą ir pajusdami jos jėgą.

7 klasės

Tyrinėjimais ir kūrybinėmis bangomis šią dieną pripildė 7-tų klasių mokiniai: 7g klasė dalyvavo edukacijoje Mažosios Lietuvos muziejuje „Klaipėdos miesto simboliai“. Gidė papasakojo, kaip seniau atrodė Klaipėdos miestas. Mokiniai darė antspaudus iš vaško, apžiūrėjo nuotraukas ir muziejaus eksponatus, pamatė, kaip atrodė, Mėmelio pilis, sužinojo jos istoriją. Dar kartą pasitikslino, iš kur kilo Klaipėdos miesto pavadinimas. Vėliau jie žaidė dėlionę „Sudėk Klaipėdos miesto herbą“. Vyko rungtynės, kas greičiau atliks užduotį. Azarto netrūko. Po edukacijos visi ėjo prie „Peliuko“ skulptūros, galvojo norus ir trynė peliuko nosį, linkėdami vieni kitiems smagios vasaros. O 7a klasės mokiniai savo įspūdžius atskleidė taip: „Pučiant švelniam vėjeliui, šviečiant skaisčiai saulutei mus pasitiko vaikystės svajonių berniukas, kviečiantis pasiplaukioti kruiziniu laivu. Bet mielas šuniukas mus tempė atgal prie vaiduoklio skulptūros, pasikalbėti su juo. Oras nuostabus, nuotaika taip pat puiki“.

8 klasės

Aštuntokaistačia galva nėrė į mokslo gelmes, aiškinosi, kur ir kaip panaudojamos mokslo žinios. 8b mokiniai lankėsi Klaipėdos universiteto Jūros technologijų ir gamtos fakultete. Įstaigos darbuotojai supažindino mokinius su studentų sukurtais pneumobiliais ir jų valdymu. Mokiniams buvo suteikta neužmirštama galimybė - išbandyti laivo valdymo simuliatorius. O 8c mokiniai, taikydami matematikos žinias, ieškojo statinių ar objektų, kurie atitiktų tam tikras geometrines figūras. Darbas vyko klasėje, informacinių technologijų pagalba. Pradžioje statinių paieškos darbus mokiniai atliko grupėmis, vėliau visi drauge ruošė pristatymą (skaidres). Tokiu būdu jie puikiai įgyvendino savo dienos temą ,,Klaipėdos statiniai“.
 
 

Ką išmoksi, ant pečių nenešiosi. (Liaudies išmintis)